Team Jeanne d'Arc
FISKEDAGBOG

23.03.2012

Så var det tid til Møn igen. I dag igen afgang fra Næstved kl. 03.30 sammen med Svanen, Onkel Hans, og Maper.  I dag havde jeg gast med, revisoren Brian som skulle prøve trollingfiskeriet for 1. gang. Sidste år ved samme tid var Per, Team Maper med mig, på det der var hans 1. tur, det resulterede i at han købte "ny" båd kort tid efter :-)

Nå men ankommet til Klintholm, med bådene i og traileren parkeret næsten i Kraneled, så mange var der på parkeringspladsen, blev kursen sat mod 40 meteren. På kanten af kurven blev gjort stop og kursen sat syd på. Gasten blev instrueret og så var det ellers i gang med at sætte de 11 pinde. Der var mange store stimer med fødefisk, men der skete ikke rigtigt noget. Efter en god time kom hugget så på den ene rig, i 60 fod. Et godt solidt udløb på ca. 400 fod var i gang, og vi gik i gang med at tage en del af de andre stænger ind. I al beskedenhed, over for min gast, tillod jeg mig at tage fighten da det var min 1. Laks i år. Men glæden var stor for os begge da vi senere kunne lande en STOR flot Laks på 12,9 kg, ny båd rekord i Dragoen .

Nå men vi skulle jo også have fundet en til gasten. Men desværre, selvom vi sejlede rundt på masse af stimer og der blev taget en del i området fik vi ikke flere. Hen over formiddagen landede John, Team Svanen Laks på 4, 8,3 og 10 kg, og Per Team Maper, fik rigtig trolling debut med dobbelt hug på 3 og 6,4 kg og senere en på 9,35 kg. Skål Per, det var jo faktisk to forbedringer af din personlige rekord.

Ved godt middags tid blev der på radioen talt om tåge fra NØ, men pludselig ser jeg mod stik øst en hvid mur komme rullende. Inden radaren er varmet op (90 sek) er der bare lukket. Maper og Onkel Hans ligget meget nord på og vælger at hive grejet og kan kort tid efter sejle ud af og fra tågen, og således komme i havn i solskin.

John Team Svanen vælger at trolle stille og roligt ind gennem kondomet for at møde sønnike Morten "Guldfireren" der var ude at lufte Team Beijing,  Mopaen med den nye Honda. Jeg aftalte så med John at hive grejet og komme op til ham og være backup med radaren. Efter at have fået en position gik det så nord på og efter en rum tid kunne jeg kalde op og spørge om det  gode radarsignal på 5eren var Svanen, og jo det var det. En pejling viste 295 m, men fysisk kunne han ikke ses. Sådan en GARMIN HD er bare det hele værd, når man nu løber ind i dårligt sigt.

Vi trollede så op gennem Kondomet og afsluttede sidst på eftermiddagen i den vestlige ende af Bananen, i øvrigt i det fineste solskin, efter en god dag på vandet.

For godt en uge siden var der en der havde problemer med sin pilot, og klagede over at der ikke var nogen der meldte sig til at trække ham ind. I dag var der en der havde motorproblemer af flere omgange, og på et tidspunkt ligger han ved Bjelkes og igen kalder han op. Jeg svarer at jeg er på vej gennem Kondomet og skal lige have trukket grejet, så skal jeg nok komme og hente ham. Jeg får en position og da jeg er klar og i øvrigt nu er ca. 500 m fra havaristen kommer han så tilbage på radioen, at nu er han på slæb af en anden. Godt nok irriterende når man afbryder fiskeriet, men det skal dog ikke afstå mig for at tilbyde min hjælp en anden gang. Så Tommy, jeg tror det var det du hedder, du skylle en kold fra kassen :-)

Team Onkel Hans og Team Beijing trak en 0-bon i dag.